fredag 11 januari 2013

Julen ut, våren in...

 
Nu är julen ute! Det känns alltid lite vemodigt för ett julfreak som mig, men allt har sin tid. Den eländigt sneda granen Nr 1 som bara dög till att torka fötterna på samt täcka rosorna med fyller nu sitt syfte och ligger snyggt och prydligt ute i rabatterna. Inomhus fick jag dammsuga "restbarr" idag. Det är märkligt men barr kan man baske mig dammsuga till sommaren. Jag har aldrig fattat var de gömmer sig för vips så dyker de liksom bara upp...
 I morse var jag dock oerhört nöjd när jag kom ner i köket och möttes av solsken och en bunta rosa tulpaner på köksbordet. Jag kommer fort över sorgen att julen redan är passé.
Kändes uppfriskande och hoppfullt!
 Samma dag som gamla hyacinter åker ut kommer nya favoriter in.
 
Fast detta är det bästa av allt! Äkta vara i sin egen trädgård!
Små spirande knoppar som väntar på den värmande vårsolen. Underbart!
 
Imorgon bär det så av på Trädgårdsfest mitt i vintern. Massor av föreläsningar står på programmet med allt ifrån grön passion till nya perenner. Sen ska det så klart bli sagolikt roligt att träffa alla trädgårdsmästarkolleger. Jag lovar att dela med mig till er i nästa vecka.
Under tiden får ni ha en riktigt härlig helg!
Kram ifrån Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla