torsdag 14 maj 2015

På jakt...



Morgonstund har guld i mund, sägs det. Jag var uppe i den härliga ottan idag för att gå på snigeljakt. A påstår att han hittat mördarsniglar i trädgården! Han ger sig ofta iväg innan mig på morgonen och den senaste veckan har han skickat fasansfulla sms och berättat att "sorry, idag dödade jag MINST 20 st😨"! Jamän, ni hör ju. Kan ju göra vem som helst nervös. (Även om jag är lite skeptisk till hans snigelkunskaper. Hade han möjligtvis tagit fel?) Eftersom vi är omringade av odjuren i närområdet så fick jag trots allt småpanik. Skulle vi för första gången vara drabbade av denna lilla elaking? Lika bra att ta tjuren vid hornen och ge sig ut. Tänkte att det var fuktigt efter gårdagens regn så det borde vara lätt att ta dom på bar gärning. Såg inte en enda! Så nu sitter jag här och funderar på om jag kanske borde grabba en ficklampa och ta en kvällstur istället. I de lugnaste vatten...(och grannen är på fest så de slipper undra...)

Wish me luck!
Milla

5 kommentarer:

  1. Usch om dem har kommit, jag har faktiskt klarat mig än så länge för i år men förra året var där en hel del:) Jag hoppas att du får stopp på dem, om det nu är mördarsniglar;) Ha det fint!
    Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. God jaktlycka....!!!

    /Ninni

    SvaraRadera
  3. Åh, känner igen mig i detta! Har i princip inga spanjorer här... dock "promenerade "2-3 st runt här förra sommaren, sedan höll jag stenkoll, la ut gift, täppte till några hål under en mur till en granne (där jag tror sniglarna kom ifrån) med salt och så fortsatt superkoll. Men attans vad nervöst det var... och är. HU!
    Lycka till och hoppas att du inte hittar några för att inga finns!!!!
    kram
    Katarina

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen du slipper sniglarna!!! peppar, peppar ta i trä.. än så länge har vi varit förskonande men jag har sett ägg...så jag har lagt ut Slux i förebyggande syfte! Må så gott! /Lotta

    SvaraRadera
  5. Åh jag hoppas verkligen att du slipper de slemmiga matvraken men sannolikheten att de faktiskt kommer att krypa in även i din trädgård är väl tyvärr överhängande... Vi har periodvis gott om dem och har haft i flera år men ännu så länge har jag bara sett någon enstaka i år. Kvällen är klart bästa jakttiden hos mig, på morgonen ser jag dem i stort sett aldrig konstigt nog. Håller tummarna!

    kram louise

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla