tisdag 15 september 2015

Godis i taket...


Nu njuter vi av söta, solmogna druvan 'Einset', som hänger ner från växthusets tak.


Ett par år har jag gjort druvjuice. Riktigt gott! Det är svårt att ta hand om allt på vettigt sätt. Min far gör druvgéle på gröna druvor. Också riktigt gott. Kanske testar det på dessa.


Värsta lyxen att kunna ligga på sofflocket och äta direkt av en druvklase. Nästan som de gamla romarna:-) Imorgon sticker jag till Lissabon med min underbara väninnor. Ska bli ljuvligt med lite semester efter en hektisk trädgårdssommar. Fast då tror jag att vi intar druvorna i flytande form:-)

Kram Milla 

4 kommentarer:

  1. Vilka vackra druvor! Lät gott med druvgele. Ha det så skönt på semestern/ Titti

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk vy att blicka upp mot! Ser hur gott som helst ut, även om jag också gillar den flytande formen :-)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera
  3. Mmm, vad mysigt. Druvjuice har jag gjort och det var rätt gott, men litet bökigt för den sorten som vi hade massor av, har också kärnor. Druvgele´, ett tips att pröva. Trevlig resa! / Britt.

    SvaraRadera
  4. Wow vilken fin skörd. Ha det fint på resan / Marika

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla