söndag 2 oktober 2016

Grönbrunt...








Innan naturen blir så där sprakande gul och röd är det mest grönbrunt, tycker jag. När det börjar vissna, hänga och se allmänt trist ut i trädgården. Inte annat än att man tänker tillbaks på den sommar som flytt sin kos, snabbt som en vindpust, som vanligt. September har ju varit alldeles fantastisk men tänk hur det var i april....











Eller under äppelträdet i maj:-)


Hur vi njöt under högsommaren och sensommaren gjorde entré!



Idag...var det mest trist...Dags att ta in utemöblerna kanske. Det är ju oktober:-)



Inte mycket kvar av sommarens rosor och pionfluff vid staketet.




Känns inte heller så länge sedan som jag satt och värmde fötterna i solen och njöt av
 humlesurr och fågelkvitter.




Idag...:-/


'Rosenholm' har blommat över för den här sommaren och den på tok för klena rosenbågen har kapsejsat för femtioelfte gången.



Men vår nya yttertrappa börjar bli färdig. Inga räcken ännu men de kommer så småningom och jag kunde inte hålla mig längre. Var tvungen att piffa någonstans i den grönbruna sörjan...



Åh, där flög ett helt gäng tranor över hustaket. Bye, bye Sweden! 
Bye bye sommaren och välkommen hösten!

Njut av den!
Milla

4 kommentarer:

  1. Fin tillbakablick i din fantastiska trädgård. Vacker trappa.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig återblick på våren och sommaren. Bara ett halvår kvar, sedan är vi där igen. Härlig trädgård du har!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  3. Vilken härlig bildkavalkad och kul att se hur samma plats förändras genom säsongen. Du har ju så mycket fint att visa och hur sjutton får man rosorna att hålla sig så friska utan en fläck eller ett ihoprullat blad?
    Ha det så gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Underbar bildkavalkad över vår och sommar som gått. Grått och rätt trist, kallt när jag sticker ut näsan... Jo så är det. Fast när jag jobbat en stund är det härligt ute. Och jag har börjat längta efter höstlugnet så just nu känns det rätt skönt. Men jag har kommit på att fler bär skulle pigga upp oktober- och novembertristess.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla