onsdag 8 februari 2017

Hästkastanjen...


I höstas snubblade jag över några hästkastanjgrenar som grannen sågat ner. Jag sparade några bakom lusthuset och glömde sen faktiskt bort dom. Efter jul var jag och slängde skräp på komposten och, visst ja, där låg de ju. Jag gjorde nya snittytor och tog in och satte några fina kvistar i en vas med vatten. Först hände ingenting, sen ingenting och ingenting men så en dag! Grönt tittade fram!


På mindre än en vecka har de gått från bruna klibbiga knoppar till små blad som börjar slå ut och blommor som tittar fram. Häftigt vad lite värme kan göra! Efter två dagar...


och tre...Kolla blomman!


fyra...


fem...


Nu har de fått flytta in på skåpet i köket där solen kommer 
till, om den behagar dyka upp vill säga.



Bara att njuta!

Ha en riktigt härlig onsdag!
Kram Milla

4 kommentarer:

  1. Hej Milla!
    Så fin den är, blev inspirerad, så jag plockade in lite forsythia och en syrenkvist.
    Nu är det bara att vänta.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Vad bra! De slår nog ut snart när de kommer in i värmen!😊
    Ha det gott!
    Milla

    SvaraRadera
  3. Ja, där ser man! De ligger i startgroparna... de där fina knopparna.
    Här inne blommar Körsbär redan, tog en vecka i värmen.
    Man får lite hopp trots det mörka,grådaskiga vintervädret som hängt över oss de senaste veckorna. Nu finns det lite snö och faktiskt idag en sol ovan oss här!
    Ha det gott!
    Lena i Blekinge

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns det liv finns det hopp🤗Här har faktiskt solen lyste lite grand idag också. Men kalla vindar. Brrr. Gäller att njuta inomhus då!
      Ha en härlig helg! Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla