onsdag 27 juni 2018

Snart Tusen Trädgårdar...

Alltså! Långt uppehåll har det blivit i bloggandet. Sorry! Mycket jobb har kommit emellan, små resor och en lycklig student. Minstingen har blivit stor! 


Att jobba fysiskt i denna ständiga värme har varit ganska jobbigt faktiskt. Samtidigt som man så klart njuter av solen och de underbara kvällarna så är det inte alltid toppen att ligga i rabatterna när värmen kokar i knoppen. Fast! Detta ska vi komma ihåg när vinterkylan biter, vilken underbar maj och juni vi hade!!! 




Det har varit ett galet rosår! Men värmen har också gjort att de flesta redan haft sin första blomning. Kändes som att det var över på en vecka och jag hann knappt att fatta vad som hände. Lagom till Tusen Trädgårdar på söndag...typiskt. Ett normalt år hade många blommat nu men...Tyvärr kan man inte göra något åt naturens nycker. Lägg där till bevattningsförbud sen början av juni! Perenner som knappt orkar upp, ormbunkar som ligger åt höger och vänster och en stor kärlekspelargon som drattat i backen. Oj oj! Men jag kämpar på och springer med vattenkannor och släcker små bränder så att det ska se hyffsat ut på söndag😄


På söndag, Tusen Trädgårdar 10-17, kommer vi att ha vårt lilla trädgårdskafé med hembakat öppet! Min bästis Annika kommer att sälja ursnygga saker från sin butik "Drömmar". Min fd sångarkompis i WiPå-kören Mona säljer sin fina luffarslöjd. Hon är så pysslig! Sist men inte minst ska min fina vän och f d skollega Jeanette underhålla oss med sin sköna stämma i trädgården. Och självklart kommer solen att lysa!!! 
Hoppas vi får en riktigt härlig trädgårdsdag tillsammans! Det är fler som har öppen trädgård på söndag. Min syster Christina har öppet sin superfina trädgård i Laholm. Passa på att besök den! Gå in på nätet www.tradgardsriket.se och kolla in resten.

Väl mött!
Kram Milla


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla