torsdag 13 september 2018

Jippi, kamelian blommar...

I februari förra året intog jag den aktningsvärda åldern av 50. Då fick jag, bland annat, en väldigt vacker kamelia av goda vänner. Den blommade så fint då...Sen började knopparna trilla av. Plupp, plupp en efter en. När vintern kom ställde jag in den i ett svalt övervintringsrum där pelargonerna brukar hamna. Ett litet litet fönster bidrog med ynkligt ljus och den fick minimalt med tillsyn. Jag vet...🙈😳När jag hämtade ut den i våras såg den inte mycket ut för världen. Men efter ett tillskott av ny jord, mycket kärlek och en fantastisk sommar (där den stått varmt, väldigt soligt och vindstilla på altanen) så har den börjat blomma! Lite mallig är jag med tanke på skötseln den stackaren fått. Men det har bevisligen funkat ändå. Nu gäller det att njuta!




Vacker, eller hur!
Kram Milla

5 kommentarer:

  1. Åhhhhh... ♥ ♥ ♥
    Vad säger man? Grattis!

    SvaraRadera
  2. Hej Milla!
    Den ser verkligen ut att trivas, så fin.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är den ljuvlig!
      Detsamma till dig!
      Kram Milla

      Radera
  3. I love how the petals have a disk shaped look to them. This is such a gorgeous looking flower. Thanks for the share, have a fantastic rest of your day. Keep up the posts.

    World of Animals

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla