tisdag 26 mars 2019

Dags att ta sig i kragen...

Nu är trädgårdsarbetet i full gång och det finns inte tid till så mycket bloggskrivande...Fick backning av min morbror angående detta idag och får hålla med. Det är faktiskt dags att ta sig i kragen. Så håll i kepsen BG! Nu kör vi!


Värmen i februari satte sprätt på det mesta. Min födelsedag är i mitten av februari och bjuder ofta på både snö och kyla. Men så icke i år. Då sken solen och våren tittade förbi. Bina blev som tokiga och flög ystert omkring bland nyutslagna krokusar. Eller så var de ute och bajsade?! Har förstått att det är vad de gör tidigt på våren. Jag är ingen biexpert så vet inte hur det ligger till. De såg inte nödiga ut där de flög, bara vårglada.


Pelargonerna har fått komma ut från vinterförvaringen och blivit omplanterade. Nu står alla i köket...och det är inga småkrukor.


Det är i rabatterna det händer. Vi får se framöver om det är mycket som tagit stryk av förra sommarens eländestorka. Hoppas inte!



Har varit i London med världens bästa tjejkompisar! Vi fick en härlig helg med mycket skratt och ljuvligt blommande magnolior. 



I helgen var det dags för årets trädgårdsmässa "Nordisk trädgårdar" uppe i Stockholm. Jag och min man var där. Det var många år sedan jag var där och besökte sist och första gången han överhuvudtaget var på en trädgårdsmässa (måttligt intresserad som han är av sin hustrus intresse har han lyckats undkomma detta under alla år). Men nu var vi här och han var i chock! Så mycket folk! Där ser du, sa jag. Trädgårdsintresset är väldigt stort i Sverige. Han som är van vid att gå på verktygsmässor. Efter tre timmar var jag dock mer än nöjd (och trött i huvudet) och blev lycklig när jag kom ut i solen igen. Nu klarar jag mig några år...Inköp?! Egentligen råder köpstopp hos mig! Har insett att huset är fullt av prylar som trängs om utrymmet men, ok då, två pelargoner köpte jag (De räkns väl inte i ett köpstopp?) Anders köpte...en långbent stork...






Stockholm bjöd på fint promenadväder och Gamla stan på mycket livemusik. Vi var på det nyrenoverade Nationalmuseet. Oj oj oj, så fint! Kan verkligen rekommendera ett besök!!!



 Ute blommar det vackert blått!


Inne i köket har äppelkvistarna slagit ut och nästan blommat över redan. Underbart är kort!


Snart står allt i full blom i trädgården. Inget är som väntans tider och medans man ändå väntar så är det ju perfekt att göra det med en kruka full av fantastisk forsythia!

Må så gott!
Stora kramar från 
Milla 

4 kommentarer:

  1. Hej Milla!
    Vilka fantastiska bilder, fulla av vårglädje.
    Ha det fint / Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla! Vilken härlig tid vi har framför oss!
      Kram Milla

      Radera
  2. Du har verkligen haft våren hos dig ett bra tag nu, själv tittar jag ut på min snötäckta trädgård och funderar när jag ska få se lite bin. Men våren kommer ju förr eller senare till oss alla =)
    Härligt att få se alla dina fina vårbilder och längta lite grann.
    Önskar dig en trevlig helg!
    Kram Annica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här spritter allt nu både växter och djur. Ogräset växer och träden knoppas. Det är verkligen en ljuvlig tid vi har framför oss! Imorgon ska växthuset tvättas. Hoppas snön smälter hos er snart!
      Kram Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla