fredag 4 september 2015

BGs stol...










I torvblocken vid dammen trivs suckulenter och saxifragor. Dessa underbara och användbara vänner i trädgården! Så snygga att plantera mellan stockar och stenar men även blanda med t ex olika bräken. Ger en bit av trädgården lite skogskänsla.











Sen gillar jag att samplantera suckulenter med
 t ex murgrönor och plättar i luften. I trädgården står en gammal stol jag fyllt med detta.
Härom dagen kom jag över ett antal suckulenter och var så klart nöden tvungen att göra något roligt med dem:-) Jag behövde bara hitta en stor urgröpt stock eller en murken gammal stubbe...typ. Tänk, tänk...vem skulle möjligtvis kunna hjälpa mig med det? Morbror BG, så klart! Släktens store skogsmulle borde ju rimligtvis ha en eller annan stock på lager, tänkte jag och bjöd in mig själv på kaffe för att dryfta idén. Och visst hade jag rätt. Nu visade det sig att "stocken" inte låg ute i skogen utan helt elegant stod ute på hans uppfart i skepnaden av en tillsågad stol. Den kunde jag få! Fantastiskt! Och varmhjärtad som han är gröpte han ur ett litet planteringshål med motorsågen och körde hem den till mig och lyfte in den i trädgården. Jamän, ni förstår ju! Hur kan man ha en sådan tur! Stolen av ek är dötung och A stod mest frågande till vad jag skulle med åbäket till?? Han kunde inte alls se tjusningen med detta blivande trädgårdalster:-)


Alldeles lagom murken.


Nu är pimpet klart. Visst blev väl åbäket ganska fin?!





Tack BG! Jag är väldigt nöjd och glad. Hoppas att A också är det...

Trevlig helg alla vänner!

Trädgårdskramar
Milla

6 kommentarer:

  1. Måste erkänna att jag aldrig sett ett vackrare åbäke! Pricken över i-et är den nedstuckna planteringsspaden. Stolen är också jättefin. Blir alltid så glad när jag ser så där kreativa arrangemang, vill genast springa ut och leta åbäken i närmsta skog, men vågar inte i mörkret. Får vänta tills en annan dag:-)
    Trevlig helg.
    Titti

    SvaraRadera
  2. Den blev jättefin.
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  3. Stubben är urläcker!!!
    Det skall jag nog härma efter och ha längst bort i trädgården.
    Tack inspirationen.
    Kram
    Annika

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig stubbe/stol!
    Ja, och vackra bilder du visar. Inspirerande.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  5. Wow vad vacker den blev, men jag kan förstå att ha funderade vad du skulle med den till =)
    Ha en fin söndag!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  6. Wow - så fint det blev! Härligt när tanke och verklighet sammanfaller för en gångs skull!
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla