onsdag 29 januari 2020

Våren gläntar på dörren...

Jag undrar jag om vi får någon vinter i de södra delarna av Sverige i år? 
 Fåglarna är våroptimister och har börjat kvittra så smått, de små ringduvorna kurtiserar uppe på taknocken och i rabatterna knoppas både det ena och det andra.


Blått, gult och de efterlängtade snödropparna. 



Härom dagen då den sällsynta solen tittade fram satte jag mig i lä bland små julgranar och mossa (som borde kastas I know😏) på verandan. Med näsan mot solen, slutna ögon och den första koppen "utekaffe" för i år kände jag måbra känslan, även om jag så klart vet att det troligtvis kommer både ett och två bakslag innan vi kan ropa: VÅR!


Allt gott!
Milla

4 kommentarer:

  1. Hej Milla!
    Vad härligt det låter med fika ute i solen.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika!
      Man får passa på att njuta av det sköna när det bjuds😊
      Ha en härlig helg!
      Kram Milla

      Radera
  2. Det spelar ingen roll med bakslag. Njuta här och nu är rätt. Annars vore glaset alltid halvtomt för tänk om... :)

    Har inte suttit ute med kaffe men krälat runt och rensat, grävt och krattat och bara njutit av den varma luften som funnits långa stunder. Jag måste inte ha sol bara det inte regnar :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  3. Hej Carina!
    Jag det är många som redan är på gång ute i sina trädgårdar. Jag blundar och njuter av utejobbsledigheten ett tag till😏 Just nu sitter jag inne och gör designuppdrag. Tids nog ska jag ut i andras trädgårdar och även min egen så gillar mitt kontor ett tag till😃
    Ha en härlig helg och hoppas solen skiner på dig!
    Kram Milla

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla