torsdag 11 augusti 2016

Solgult...

Nu kommer de härliga solgula perennerna och lyser upp livet i trädgården! Mustiga färger som ersätter sommarens pasteller😊


Rudbeckia fulgida var sullivantii 'Goldsturm', strålrudbeckia.


Sen behagar oss rosen 'Aïcha' med några få blommar så här i sensommarens antågande. Överdådigt i maj/ juni men väldigt sparsamt nu.


Kirengeshoma palmata, vaxklockan hör också till en av mina favoriter. Den föll jag pladask för när jag under min utbildning gjorde praktik hos fantastiska Birgit, som driver Horsabäcks perenner. Hon hade praktexemplar, så klart! Min är lite mindre...


Årets rostillskott 'Julia Child' blommar och blommar och blommar...



Solen lyser utanför lusthuset även om det regnar och blåser😊

Sköt om er!

Milla

2 kommentarer:

  1. Hej Milla! De lyser verkligen upp i trädgården. Vi har haft riktigt ruskväder, men idag är det bättre.
    Ha det riktigt fint / Marika

    SvaraRadera
  2. Hejsan Milla! Vilken ljuvlig blogg, njuter för fullt här inne! Jag undrar vad blomman på sista bilden heter, den som blommar med gula blommor. Fick en liten planta utav min bror och jag kan inte bli helt säker på vad det är för någon. Kan du hjälpa mig tro? Ha en skön höst. Hälsningar Marianne

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla