tisdag 6 juni 2017

Rosornas tid börjar...

Nu är ljuvligaste tiden i trädgården! Jag älskar när rosorna blommar och har gått och väntat hela vintern och våren på det😊Först slår den kinesiska gulrosen, Rosa hugonis, ut. 


Men i dagarna har min stora favorit 'Aïcha' slagit ut. Om ni bara kunde få stå här med mig och känna doften. Helt fantastisk! Den blommar bara en gång och är det då dessutom soligt och varmt när den blommar så går det tyvärr lite för fort över. Fast det är värt varenda dags väntan😊







Stora gula (jag gillar gult!!!), enkla blommor. Förförisk! Dessutom matchar den vår svenska flagga så här på nationaldagen!


Ps. Vår trädgård är med i veckans bilaga Leva & Bo...

Allt gott!
Milla

2 kommentarer:

  1. Oooohh, vilken skönhet, som tusen strålande solar. :)
    Och grattis till reportage i Leva & Bo.

    SvaraRadera
  2. Hej Milla!
    En riktig skönhet, såg reportaget i Leva & Bo, din trädgård är så fin.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla