söndag 30 november 2014

Den första adventshelgen...

I morbror BGs skog finns det gott om självsådda granar som växer utmed vägkanten. Små och stora som han var så snäll och lät mig och kusinen hugga. Jag var mest ute efter en liten bordsgran, som jag brukar sätta in till advent. Och det hittade jag...flera stycken. Räckte även till dekoration utanför ytterdörren.


Jag älskar julen och att pynta med allt som naturen har att erbjuda av grönt och blommor. Det mesta gör jag inför första adventshelgen för jag tycker att det är mysigast innan jul och nyår. Då gäller det att njuta och fläska på. Ljusslingor, putsad koppar, kransar. blomsterarrangemang. glitter...Kul, kul!








Min lilla Sara (jo, jo hon är 19 år, jag vet) ska åka till Trysil i imorgon bitti och jobba där hela vintersäsongen. Hur ska det gå för mamman?! Hela köket är fullt av packning som ska med. I eftermiddags bakade vi lussebullar som ska följa med på färden. Det luktade gott i hela huset. 


Nu ska jag tända första ljuset, slappa i soffan, njuta av adventskvällen och mumsa på några lussebullar!

Kram Milla








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla