lördag 10 oktober 2015

Tulpaner, tulpaner, lökar och lökar...


Idag fick jag äntligen ner mina tulpanlökar i jorden. Lila, vita, ljust gula, mörkare gula och röda. Fransiga, bulliga och enkla. Nu är de för all del inte i samma rabatt alla utan utspridda runt i trädgården. Annars hade det nog blivit en sillsallad utan dess like. En massa gåvoalliumlökar har också grävts ner samt påskliljor. Eftersom minnet är taskigt och inget är antecknat om vad som planterats tidigare så blir det spännande till våren...Men jag hoppas det blir fint!



Fint var det i alla fall idag när solen sken på den fina glasbärsbusken 
(Calliocarpa bondinerii) och dess lila bär.


Ha en härlig lördagskväll!
Milla

6 kommentarer:

  1. Solen? den har inte synts till. Det blir nog fint när lökarna kommer upp. Har några att gräva ner än, men idag var det en innesittardag. Glasbärsbusken verkar intressant.
    Ha det fint !

    SvaraRadera
  2. Åhhh- du är ägare till glasbärsbuske. Vilken zon önskar denna skönhet?
    Jag vill gärna köpa en sådan läckerbit- men, klarar den zon 3 -4 ?
    Mvh Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maria, säkert zon 3 om du skyddar den lite. Bara att testa:-)
      Allt gott
      Milla

      Radera
  3. Åhhh, nu blir jag lite avis, våra lökar har inte kommit hem än...längtar efter att få plantera dem! ha det bäst! /Lotta

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker färg på Glasbärsbuskens bär! Undrar om jag sett en sådan tidigare?!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Visst är det härligt när vårnjutningen är i backen! Själv går jag otåligt och väntar på att jag ska ramla över lite realökar (typ 70 %) så att jag kan gå igång igen :-)
    Kram
    Elin

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla