fredag 27 januari 2017

Blommig fredag - månadens bild...

Vilken alldeles ljuvlig januaridag vi haft idag. Solen har strålat från en klarblå himmel och det har varit helt vindstilla. Någon liten talgoxe vårsjöng tidigare och det har varit som gjort för att vara ute och jobba.  Normalt sett försöker jag vara ledig vid denna tiden på året. Svårt som trädgårdsmästare att ta semesterledigt mitt i sommaren så nu är vår vila. Men den här varma vintern har vällt allt på ända😊 Tyckte det var nyss som jag ställde in verktygen i förrådet. I två dagar har vi varit ute och beskurit en stor häck. En hög historia då det var nödvändigt att använda ställning.  Bra att få lite hjälp då. Nu är det färdigt och det känns skönt. Väl hemkommen tog jag ett foto från trädgården. En låg januarisol tittade in men det kändes ändå att det började bli kallare. Ingen "för-tidig-våryra" hos mig. Här slumrar både jag och trädgården ett tag till...


Vill du kika på fler månadbilder så klicka in hos http://blandrosorochbladloss.blogspot.se

Trevlig helg!
Milla

10 kommentarer:

  1. Klippt häck i två dagar - vilka vårkänslor det ger! Och så ser jag fina buxbomsklot på din bild, härlig vintergrönska!

    SvaraRadera
  2. Ja trädgården får väl sova ett tag till...i det gråa vädret som råder! Dimman ligger tät och kall runt husknuten denna fredag. Önskar dig en finfin helg nu!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
  3. Det måste verkligen vara baksidan med att vara trädgårdsmästare. Att inte hinna med sin egen trädgård när vädret tillåter!
    Jag fattar att du slumrar vidare en liten stund till :)

    Ha en skön vilohelg

    //Veronica

    SvaraRadera
  4. Ingen sol här, bara grått, men snart blir det fint igen.
    Ha en trevlig helg!
    Marika

    SvaraRadera
  5. Det er fort gjort å bli litt for ivrig litt for tidlig...
    Men snart!
    God helg!

    SvaraRadera
  6. Låter som min gamla häck som var 3 meter hög. Jätteskönt med ställning och att inte vara ensam. Min magkänsla har sagt sitt och jag har varit ute och täckt magnoliastammar och rhododendron. Sen får vi se om magkänslan hade rätt. Jag har aldrig nånsin varit så noggrann innan.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  7. Här sover trädgården verkligen också. Var ute idag och försökte arbeta upp någon slags trädgårdskänsla, men det gick inget vidare. Bäst att både jag och trädgården får vila lite till. Men härligt att få lite solstrålar i alla fall!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rätt skönt att få vila så vi orkar komma igång till våren! Har varit i Malmö idag. Vi satt på uteservering i solen i eftermiddags. Så skönt! Kram Milla

      Radera
  8. Här är det också vila i januari, men nu har jag börjat snegla lite på äppelträden. Årets värsta syssla, blä.
    Ha det så gott och hoppas det inte dyker upp fler bautahäckar utan du får ta igen dig lite.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  9. Jasså du är redan igång. Tja, det är nog klokt att passa på. Milt väder har vi ju i alla fall.
    Ha en fin vecka!

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla