fredag 9 juni 2017

Äntligen regn...

Så kom det äntligen det efterlängtade regnet! Man kan springa med vattenkannor (vi får inte vattna med slang) till döddagar men inget går upp mot lite "äkta" regn. Eller lite och lite...Det kom mycket! Hurra!


Sockerärtorna piggnade till av regnet!


Någon slokade hängörat men reste sig igen.



Söta nävor som blommar länge länge.


Här vet jag att om man inte passar sig så är djungeln ett faktum efter regn...klippa och hålla efter😊


Lavendeln är fin i år.


'Frühlingsduft' bland de första rosorna som slår ut.



Tror jag sätter mig här ett tag😊
Trevlig fredagskväll!
Kram Milla 


3 kommentarer:

  1. Fantastiskt hur det grönskar och blommar hos dig - väldigt vackert !!
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Så vackra de rostiga gavlarna, och rabatterna!
    Skönt med regn så man slipper springa med kannor, speciellt
    om ni inte får vattna med slang.

    SvaraRadera
  3. Hej Milla!
    Vi har fått massor av regn, så nu är marken riktigt blöt. Skall fortsätta ett tag till, men sen hoppas jag på sol igen. Din trädgård är fin.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla