tisdag 19 september 2017

Sol på Mallis och regn på laholmsslätten...

Har varit på skön avkoppling på Mallorca i några dagar. Underbart! Sol, bad, god mat och dryck och även några dagar i fantastiska Palma.







(Man kan inte tro att jag hade roligt för det ser allvarligt ut...men det hade jag😊)
Väl hemma igen möttes vi av vatten, vatten och vatten. Himmel vad det hade regnat under veckan. Jag tömde regnmätaren på 120 mm och då hade 60 av dem fallit på en enda förmiddag. Blött och översvämningar överallt. 


 Trädgården känns sumpig😊Det som trivs bäst i vätan är mossan i torvblocken. Frodig kan man säga. Där poppar även upp små svampar, vilket det gör lite varstans i trädgården för den delen.


Äpplena börjar dratta ner.


Strålrudbeckian 'Goldsturm' blommar nu. En klar favorit!


I söndags morse vaknade vi dock upp till blå himmel. Det blev en kopp frukostkaffe i solen sen trädgårdsarbete. Gräsklippning och ogräsrensning. En ljuvlig dag! Då och då flög ett gäng tranor över hustaket på väg mot södern. De har ett vemodigt höstljud tycker jag. Men då de kommer på våren blir man vårlycklig. Konstig det där...



Sen är ju den söta lilla höstcyklamen extra välkommen. Så glad att den överlevt ännu en säsong. 


Nähä, dags att krypa till kojs. Det är mycket beskärningsjobb nu i JAS tider och hur superroligt det än är så blir kroppen både öm och trött. Inget nattsudderi här inte...kan även meddela att: det regnar ute...
Godnattkram
Milla




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla