fredag 1 september 2017

Första september...

Gräset växer, ogräset frodas, allt regnande gör trädgården smått sumpig och det poppar upp märkliga svampar på de mest underliga ställen. Igår tömde jag regnmätaren på 33 mm som kommit under natten. 
Men trots svampar, ogräs och annat så är ju september den underbaraste av månader! Frodigt och med alla mustiga färger😊





Enda trädet som det blir äpple på i år. I alla fall till någon reda😊Heja 'Signe Tillisch', som en äppleridå av 
nedtyngda grenar😄





En rostig krona var vad jag fick med mig hem ifrån Sofiero och Den stora trädgårdsfesten förra veckan.



Skuggliljan har slagit ut!  Har du en tom plats i trädgården...buy one😊








Även vaxklockan har öppnat sina ögon😊Har du en tom plats i trädgården
 - buy one👍

Önskar alla en riktigt härlig helg!
Stora kramen
Milla

5 kommentarer:

  1. Takk for rundturen i hagen din ! Frodig og flott !
    September er en deilig måned, kanskje min favoritt, med sitt klare lys og litt kjøligere luft, og alle høstfargene.
    Nyt dagene/Eirin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja helgen var fantastisk! Nu är det lite dystrare men härligt ändå. Skönt arbetsväder ute😊
      Milla

      Radera
  2. Hej Milla!
    Ser grönt och frodigt ut. Vaxklockan ser fin ut,blir det en buske, eller en lagom stor perenn? Hösten är härlig, med alla vackra färger och lite kylig luft.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Hej Marika! Nu är det verkligen frodigt efter allt regnande och värmen. Vaxklockan är en perenn som blir ca 80 cm.
    Ha det gott! Milla

    SvaraRadera
  4. Ljuvliga, ljuvliga bilder, du har det så fint! Det därmed konstiga svampar som poppar upp känner jag igen :D
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla