söndag 29 september 2019

Höstlunk...

Tänk vad en säsong går fort! Hösten knackar på dörren, lugnet lägger sig och färgerna i naturen ändras. Jag älskar det! Hösten, lugnet och färgerna.







På mornarna är jag ute och plockar hösthallon, som fortsätter att leverera. Gott till filen! Även björnbären är smarriga men tyvärr hinner inte alla mogna i höst. 



Rosorna har blommat fantastiskt i sommar men jag tyckar att det är snålt med remonteringen. Dessutom har angreppen av speciellt svartfläckssjuka varit svåra. Jag brukar inte ha det på mina rosor, men i år...Usch! En svampig säsong kan man säga.


Hoppas ni njuter av söndagen!
Kram kram
Milla

5 kommentarer:

  1. Kul att Hugos hösthallon levererar i Laholm - här är det mer sparsmakat...

    SvaraRadera
    Svar
    1. De levererar alltid...🙈Hugos hösthallon!

      Radera
  2. Hej Milla!
    Helt enig med dig, älskar våren när allt startar om, men hösten har ett skönt lugn över sig.
    Ha det gott /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag har jag "stängt" växthus, lusthus mm. Nu kan kylan och vintern komma. Fast jag hoppas den dröjer😀
      Kram Milla

      Radera
  3. Hei, så vakker hage du har!
    Ja, høsten er en fin tid..

    Klem, Ida

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla