tisdag 13 augusti 2013

Tjejdag, bad och dansk guf...


En underbart solig, skön dag i sällskap med bästa Annika och Marianne på norra Själland i Danmark. En sån där dag ni vet med fniss, god mat, shopping och mys i största allmänhet!
En dag som fick bli som den ville med stopp där vi kände för det. Sagt och gjort.  Mitt under bilturen fick vi för oss att TVs Camilla Plum (som lagar mat ) skulle ha sin gårdsbutik "Fuglebjerggaard" inte långt ifrån vår rutt. Jo visst var det så. Men när vi väl snurrat hit och dit och kom fram, var det - stängt! En litet varv tog vi trots allt i den lilla plantskolan. Och jag vet inte. Det var väl så där...
 




 
Däremot tog Marianne med oss till en underbar butik som hette "Prestebakkegård bolig och have" och låg utanför Tisvildeleje på västkusten.
 
 
 
Mina fina flickor!
 
 
Ute vid havet i Tisvildeleje stannade vi och tog ett sagolikt dopp i havet!
 

 
Tiden går fort när man är lycklig! Vårt sista stopp denna underbara dag blev Gilleleje.
 


 
Och som kronan på verket skulle vi så klart ha en dansk softis med sjokoladesaus! Danskarna är tydligen det folk som äter mest glass per capita än något annat land i världen...Även om vi i ärlighetens namn fortfarande var rätt mätta sen den där pizzan vi klämt i oss för knappt ett par timmar sen. Men, men är man i glasstokiga Danmark så är man! Nu hör till saken att jag tjatat hål i öronen på mina väninnor att jag skulle ha guf på min glass. Guf är, ja hur ska jag förklara, som smält marshmallow. Fasligt sött och sliskigt egentligen...
När jag ätit mig ner till struten var jag så mätt att jag höll på att sprängas:) Fast gott var det och jag njöt varje sekund! Banta? En annan dag...
 
 
 
Skymningen föll och mörka moln tornade upp sig över horisonten. Dags att bege sig med hemåt med färjan över Helsingör till Helsingborg. Tack för en super mysig dag Girls! Och ni andra out there, har ni aldrig varit i Danmark - åk dit om ni får möjlighet!
 
Kram
"Guf"Milla
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla