fredag 20 november 2015

Blommig fredag - runda former...

Runda och mjuka former gillar jag. Föra blommiga fredagen skrev jag om att olika material på kanterna i en rabatt är viktigt vare det sig är en fint huggen gräskant, stenar eller kanske torvblock. Vad jag även tycker om är rundade former och böljande kanter på en rabatt. I min egen trädgård, där jag får göra som jag vill, har jag bara det så. Min personliga åsikt så klart, men jag tycker det ger ett härligt flow i trädgården.

Sen är det självfallet växterna som gör det till vad det är. En rund och fin hosta är ju aldrig fel eller en fluffig pion.


Tänker man vidare på rundhet så måste det ju vara ett vinnande koncept att ha runda former;-)( Hurra hurra!) Men ni vet ju hur sugen man kan bli på att mumsa i sig vackra runda vinbär, blåbär, lingon, körsbär, äpplen...






Vad vore sen en trädgård utan små runda blommor.









Hoppar vi sen raskt över till djurvärlden så kan man ju inte annat än avundas fågelungarna, som får trängas i ett varmt, mjukt och runt bo. Ser väl mysigt ut:-)



Sist men inte minst viktigt i våra liv, fikadags, och då är det få ting som slår en stor och rund midsommartårta fylld med jordgubbar och vispgrädde.

Ha en fantastiskt härlig helg!
Kram Milla

Vill ni läsa om fler runda former så titta in på bloggen
Bland rosor och bladlöss genom att klicka på bilden.









15 kommentarer:

  1. Härliga runda former, dina rabatter ser så lummiga och fina ut.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig trädgård du har med mjuka former som ger en riktig mys känsla!
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  3. Så mycket vackert och runt. Naturen kan verkligen få det runt och precist. Men dina rabatter har också blivit lyckade. / Britt

    SvaraRadera
  4. Många härliga bilder på runda former!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Jag tror nog tyvärr inte att det kommer bli okay, med runda former på annat än prylar och växter under vår livstid :(

    Bilden på din trädgård med stolen är helt magisk och spontant tänker jag... Jag ska nog satsa på fler hostor men så: De äts ju bara upp av sniglar! Har inte du det? Varken spanjorer eller åkersniglar?

    Så nu förtiden flyttar jag in funkiorna långt inne i rabatterna så att de inte syns så mycket på sensommaren när de är eländiga...

    Ha en skön helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  6. Dina kanter/inramningar av rabatter är de snyggaste jag sett:) Tänk om jag kunde få till ett sådant böljande hostahav. H u r gör du?:) Jag tycker bladen äts upp fortare än jag hinner blinka:)
    Ha en fin fredagskväll och helg
    Kram Maria

    SvaraRadera
  7. Så vakre runde fasonger i hagen! Selv fuglene har sans for det :)

    SvaraRadera
  8. Här är en till som gillar böljande runda kanter på rabatterna. Du har det så fantastiskt fint att det är en ren fröjd att se. Gillade den blyga pionen som kikar fram bland staketspjälorna.
    Ha en skön helg!
    Titti

    SvaraRadera
  9. Haha... finns ingenting att argumentera emot där, tvärtom :) Flödet hos de rundade linjerna är det som gör vandringen spännande. Helheten i dina planteringar känns så tilltalande. Vem vet - kanske får jag tillfälle att se härligheten live någon gång.

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
  10. Så runt och fint. Jag har också bild på en jordgubbstårta från midsommaren och ett koltrastbo med ungar. Jag tog inte med dom bilderna för jag hade lite problem med att välja. Ha en fin helg. Carita

    SvaraRadera
  11. Så många härliga bilder som du visar med runda former.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  12. Det runda finns verkligen överallt. Underbar bild med fågelboet!

    SvaraRadera
  13. Vackra runda former! Du kunde tagit med mig där!!!!
    Det är vackert med rundat i trädgården på många sätt!
    Så kul du skrev om det där med att virka och brodera! Man har gjort det mesta och det har gått i omgångar och det där du skriver om att sticka och få det som på bilderna är så sant, tänk om man lägger ner massor av arbete och så är det inte bra nånstans........
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Det blev ju bara bättre och bättre, mums för den där tårtan...
    /Anette

    SvaraRadera
  15. Hej, vilka härliga runda former men jag måste säga att den tårtan den tar allt priset för den ser helt oemotståndlig ut och helt galet vackert dekorerad!!! Gillas skarpt, väldigt skarpt. Pionen som tittar fram genom staketet är ju också jättefin! Ha en bra vecka! Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla