måndag 17 september 2012

En helg i Barcelona...

De senaste fyra dagarna har jag tillbringat med man, syrror och goa svågrar i ett varmt och underbart Barcelona. Kändes lyxigt att komma till 29 graders värme nu när hösten visst gjort sig påmind här hemma under tiden vi var borta. Mycket har vi traskat runt (som sig bör i en storstad...) och mycket har vi sett. En grön härlig stad med vindlande gränder, goda tapas, läskande sangria och fantastiska sevärdheter. Icke att förglömma långa sandstränder med stora vågor. Kroppen behövde några eftermiddagstimmar där kan jag garantera er. Det är lätt svettigt i storstan...


Vi avslutade helgen i Gaudis Park Guell. En park på UNESCOs världsarvslista med medelhavsväxter, spännande byggnader och vackra mosaiker. Det fanns fräcka kaktusar, pepparträd (tror jag i alla fall att det var??!) och min kompis pipört (lite lägre än min där hemma, men ändock).
 
 
 
 Brasilianskt pepparträd, Schinus terebintlifolius (tror jag...)
 
Pipört
   En helg går fort och väl hemma såg jag att detvar överfullt med mogna tomater i växthuset, gräset var långt, ogräs här och där...
 Men Barcelona ska jag plocka fram ur minnet när regnet skvalar i höst. En stad man inte får missa!
 

1 kommentar:

  1. Låter väldigt lyxigt, Milla! Vill höra mer!!!
    Vi hörs i veckan. Puss

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla