lördag 20 oktober 2012

Sommarvärme på besök...

En fantastiskt varm och härlig dag i södra Halland är snart till ända. Cirkus 18 grader och helt vindstilla har det varit. Då greppade jag och sonen golfklubborna och gick ut en runda med mina goa vänner Allo och Anky. Färgsprakande är enda rätta ordet för hur naturen runt och på golfbanan gestaltade sig. Spelandet gick väl lite si och så för hela gänget och tempot var inte så högt. Men vad gjorde väl det! Vi fick ju så mycket tid till att njuta av allt det fina...
 
Från en tee har man denna underbara björkskog på ena sidan och... 
...tallskog med en sjö som skymtar bakom stammarna på den andra. Härligt!
Tjocka fina "cigarrer".

 
Är man som jag en spelare som är lite mer utanför banan än på så kan man hitta många spännande saker. Till exempel en stubbe täckt med svampar. 
Det är lovat lika fint väder imorgon. Blir kanske en runda till då. Fast, först ska växthuset tömmas och städas...

2 kommentarer:

  1. Jisses, vilka härliga höstbilder ! Hm, har ni sån värme oxå !? Idag har vi äntligen uppehållsväder, känns som evigheter sen... Nu lovas det finväder & det hoppas jag verkligen !
    Ha en härlig vecka !
    Kram Anki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Värmelyckan varade knappt 1,5 dygn så nu är vi nere på jorden igen. Fast det var härligt så länge det varade!
      Ha det gott om värmen kommer till er!
      Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla