tisdag 10 mars 2015

Från vinter till vår...











 Vi har varit några dagar i Trysil i Norge och hälsat på vår Sara, som jobbar där under vintersäsongen. Snödrivorna var meterhöga, solen sken i backarna och skidorna åkte på. Så härligt!



I söndags lämnade vi snöriket och styrde åter kosan mot södra Halland. Åtta timmar senare möttes vi av våren hemma. Tvära kast vill jag lova! Det hade ju varit en strålande dag visade det sig, vilket märktes i rabatterna där snöklockorna slagit ut.



Efter att ha missat den första vårvarma dagen i trädgården tog jag igen lite igår eftermiddag. Prydnadsgräsen klipptes, päronträdet fick sig en lätt ansning och jag rensade även lite i rabatterna. Synd att inte se alla små vårblommor ibland nedvissna löv och perenner. Det är ju väldigt tidigt...men vad gör man när våren spritter i kroppen?! Nu njuter vi i alla fall av det som blommar nu:-) Och mer är ju på gång!







Efter en regnig natt visade sig solen även idag och det var nästan 9 grader varmt. Så underbart och ett perfekt väder för att klippa fruktträd.


Uppe i en gammal äppeldam hittade jag det här fina lilla fågelboet. Ett praktbygge!

Allt gott!
Milla

1 kommentar:

  1. Så mycket vår hos dig, jag längtar ut i trädgården, hoppas kunna ta ett varv där i morgon efter jobbet:)
    Vilket maffigt fågelbo! Jag är kass på att klippa träd, hade en pensionerad trädgårdsmästare till hjälp, men nu går inte det längre så jag antar att mina träd kommer se vilda ut framöver;)
    Kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla