tisdag 15 mars 2016

Äntligen en vårdag...



Senaste veckan har varit dimmig, grå och ganska råkall. Skönt väder att vara ute att jobba i dock men inte alls så vårlik som SMHI menade att den skulle bli. Hade tänkt tillbringa den gångna helgen i trädgården. Såg framför mig hur jag skulle sitta i vårsolen och njuta av den där första koppen kaffe och nöjt betrakta de färdigklippta fruktträden. Så blev det inte. Dimma, dimma, dimma...Då jag vägrade att gå utanför dörren så fick jag istället njuta av alla sådder som poppar upp i köket, på kontoret och i vardagsrummet. Sen surade jag, men bara lite:-), i soffan med en god bok och kände helgen flyga sin kos. Gnälligt? Får man vara ibland, tycker jag:-)



 Men idag! Då kom solen och värmen med den!
 Tänk vad glada alla blir, små som stora, av solljus. 








Spirande gräslök.










Ifjol sådde jag vårälväxing, Sesleria heufleriana, och nu blommar den för första gången.






Allt gott!

Kram
Milla

4 kommentarer:

  1. Ja, visst blir man alldeles lycklig av solen! Jag har lyckats vända näsan mot solen två långa stunder idag - underbart!
    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Allt det man älskar just nu. Utom våralväxing, som jag inte hade hört om. Ska det bli något mer på den? / Britt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Britt! Det är ett gräs som får de här små svarta axen på våren.
      Kram Milla

      Radera
    2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla