måndag 28 november 2016

Pynta, pynta, pynta...

Snart är trädgårdssäsongen till ända. Ska bli ganska skönt med en jul- och vinterpaus innan det kör igång igen i februari med beskärningsarbete. De senaste veckorna har vi krattat alldeles galet mycket nedfallna löv. Har funderat på att lägga till i vårt cv, att vi är lövräffsarproffs😁Vi är ju vana vid att det alltid blåser här ute vid kusten och att löven far iväg (till grannen troligtvis...) men i år har det varit vindstilla och de har trillat rakt ner och samlats i tjocka lager. Oj oj oj, många fyllda släp har det blivit😊


Samtidigt har ju underbara advent anlänt och med den pysselfnattet i vårt hus, som slumrat under hela trädgårdssäsongen. Granar, ris av olika slag, blommor och kanelstänger. Vilket tokeri, men ändå underbart att få frossa i pynt och mys:-) Jag älskar det! 


Jag är dessutom fjantig som måste ha en adventsgran inomhus. Den brukar barra lagom till mellandagarna😉...eller om man har tur så står den över nyår:-)


Det gamla trätråget har fått komma till heders på köksbordet.


 Vi har efter visst möbelkånkande (fick muta tonårssonen att hjälpa mig  bära) fått en ny "fikaplats" i köket. Här kan vi njuta i brasans sken, sen får vi väl se hur ofta det blir av...ofta hoppas vi😊




Verandan har fått många granar och överdrivet mycket ris samt den stora kransen är på plats.


Ljus - så klart!


Less is more är tyvärr inte min grej, vilket hade varit en fördel ibland. I alla fall när allt ska städas bort igen efter jul. Då undrar man...Men när trädgården sover får jag mitt lystmäte inne. Hurra hurra!


Allt gott!
Milla

7 kommentarer:

  1. Wow. Där ligger jag i lä och ändå tycker folk att jag har mycket kring jul. Fast jag bygger upp det lite då och då närmre jul och plockar också av i etapper efteråt. Ditt hem ser väldigt hemtrevligt ut med ditt smakfulla pynt. Som i en tidning.
    Ha en bra vecka/ Luna

    SvaraRadera
  2. Hej Milla!
    Ser alldeles underbart ut. Där vill man gå in och stanna kvar. Hos mig blir det inte så mycket pynt till Advent, det blir mer fram mot Jul.
    Ha det fint, och passa på och mys. /Marika

    SvaraRadera
  3. Å, så mysigt du gjort! Supersöt liten gran. Granar kan man inte få för många av. Än så länge bara utegran och växthusgran här, men det blir fler efter hand.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  4. Oj, så mycket fint juligt hos dej! Ser så mysigt ut, det är ju NU vi behöver det där extra ljuset och fina pyntet. Sen... efter nyår vill man ju inte alls ha det kvar. Här har tiden för pyntandet också fått bli omkring advent. Ska ut i skogen och hämta små frögranar till att placera i konserveringsburkar. Hyacinter och silvriga kulor finns redan framme. Stora granen kläs helgen innan jul.
    Ha det gott! Kram // lena

    SvaraRadera
  5. Härligt du har fixat. Jag skulle definitivt använda den fikahörnan. Det enda jag fixat här är en upphängd gren från skruvhasseln som fått 6 guldiga kulor...

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
  6. Så mysigt! Helt fantastiskt vackert och hemtrevligt med alla gröna barr, ljus och vackra ting. Själv pyntar jag inte så mycket förrän närmare jul, men dina bilder gav definitivt mersmak.
    Önskar dig mycket mys i nya fikahörnan.
    Anna-Karin

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla