fredag 9 december 2016

Blommig fredag - Något nytt...

Klematis! Jag älskar Klematis men tycker ibland att de kan vara lite kinkiga. Blir sällan som på bild, om man säger så. Jag lyckas bäst med de småblommiga. Men i våras tog jag mod till mig och köpte en ny storblommig sort, som heter 'Mevroux le Coultre'. Den blommade faktiskt fint i somras och nu håller jag tummarna för att den även kommande säsong ska slå mig med häpnad😊
Hoppas, hoppas!

Mer nytt hittar du hos:

Ha en riktigt skön fredagskväll!
Milla


9 kommentarer:

  1. En snygging!Visste inte att de storblommiga är kinkigare.
    Håller tummarna
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna, har inte lyckats så bra med dem heller.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Yes, klematis är min grej. Visst är de småblommiga mer lättodlade och det finns ju många av dem som har ganska stora blommor. Eller lagom stora. Tallriksstora är inte för mig. Lycka till!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag gillar dem, men de verkar inte gilla vår jordmån :( Hoppas den trivs hos dig :)

    SvaraRadera
  5. Vilken skönhet, den kommer säkert att bli fin till nästa år! Trevlig helg! /Lotta

    SvaraRadera
  6. Ja, Viticella-klematis og alpeklematis er lettere å få til...
    Men noen av de store slår også skikkelig til! Håper denne lekre nye gjør det!

    SvaraRadera
  7. Klematis är underbara men jag har svårt att förstå mig på dem. Jag har en storblommig som blommar fantastiskt år efter år och andra lyckas inte slå ut mer än någon enstaka blomma.
    Men varje år kommer det fler och fler för jag drömmer om en trädgård full med klematis :)

    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  8. Så vacker den var, gillar det rent vita. Pröva måste man ju... Det är nog som du säger att de storblommiga behöver mer omsorg.

    Ha en härlig 3:e advent! Carina

    SvaraRadera
  9. Jag tillhör den skaran som finner klematis svårodlade. Jag tror hemligheten är lerhaltig, djup jord, typ samma som rosor och pioner gillar. En känsla jag har, då jag ej heller lyckas så bra med dessa.
    Härlig bild.
    Marta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla