tisdag 18 december 2012

Opp amaryllis...

 
Jaha, så var det som vanligt igen! Vintern kom helt av sig mitt i vårt julmys, pyntande och nynnande till "White Christmas". Från att ena dagen ha 15 grader kallt och ett gnistrande snötäcke utanför dörren så slog vädret om i ett nafs och allt regnade bort på ett par dagar. Så där lagom till jul! Ännu en äkta grön västkustjul för att vi stackare inte ska bli helt förvirrade! Men! Då gäller det att ha ett ess i rockärmen att glädja sig åt. Och, det har jag. Nämligen amaryllis! Nu slår de ut i all sin prakt. Bara att njuta, njuta, njuta...Eller vad säger ni om denna skönhet - "Dancing Queen"? Det kan minsann behöva dansas för att pigga upp i det här julvädret!
Vackrast alla kategorier - "Aphrodite". Hör man ju till och med på namnet hur vacker den är!












Sen var det ju den där "gula" (kommer ni ihåg??), som inte var vidare värst gul utan mer limefärgad...men den ger sig inte. Blommar fortfarande!
Det har slagit mig när jag går runt i huset, att jag har bara vita/rosa amaryllis. Inga röda...lite trist kanske, men så ligger det till och sån är jag.
Det gäller att passa på och njuta lite extra och titta riktigt närma...
...för underbart är kort!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla