fredag 1 februari 2013

Nu börjar föreläsningarna...

Igår kväll var det dags för årets första föredrag i Hallands Trädgårdsförenings regi. Dessa kvällar brukar vara väldigt trevliga och erbjuder ett varierat utbud av teman. Ämnet för denna kväll var det viktigaste alla kategorier - "Vad behöver vi veta om jord". Lars Tejler, från Ätradalens Trädgård är hortonom och en fena på det där med jord. Han berättade entusiastiskt och kunnigt om allt från jordens uppkomst till jordarter och jordmåner. Jag lovar återkomma med inlägg och tips om den goda jorden under våren.
 
 
Men just nu står en fikasugen lång tonåringsson, som precis kom från skolan, och stampar bredvid mig (han behövde visst någon sladd till internet också, för att kunna spela ÄNNU fortare!). Därför blir det nu en "temla" och kaffe (det vore ju synd om hans mor avmagrade...). Han undrade dessutom i förbifarten vad det var för nagellack jag hade? - " Men mamma, är det inte så´n färg som gamla tanter har?? " (Han får efter denna kommentar och vid närmare eftertanke från den smått kränkta modern kanske nöja sig med skorpor till fika...). Som en människa med nävarna ständigt i jorden är nämligen nagellack ingen vanlig företeelse. Konstigt, men alla jag träffat idag har kommenterat det. Då förstår ni att det måste sticka ut. Fast jag valde en diskret ton - tant ton tydligen! 
Ha en riktigt trevlig helg!
Jag ska kolla hockey jag!
Kram Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla