måndag 3 juni 2013

Trött i kroppen och blöta fötter...

Dilemmat med min läckande damm fick igår sin upplösning. Jag slängde alla måsten åt sidan och hängav mig totalt åt skapandets värld. Det fick helt enkelt bli en ny! För med handen på hjärtat så är det ganska mysigt med ett litet porlande vattenblänk i trädgården. Och tänk så glada grodor, småkryp och fåglar ska bli. Alltså, på med gummistövlar, en kopp kaffe i näven (det måste man ha innan tanke övergår i handling...) och med ett glatt humör högg jag in på denna angenäma uppgift.
Katastrofen var ju, som synes, ett faktum. Den före detta bron var borttagen och kvar var en enda röra...
Avdankad dammduk från syrrans igenskottade damm passade min nya perfekt sen var det bara att köra på. Så jädra roligt!! Att skapa med händerna är så oerhört inspirerande. Då är jag i mitt esse och glömmer tid och rum! Kånkade stenar, fixade med torvblock, körde jord, flyttade växter, plaskade i vatten och meckade med pumpen.
 Pilleri med små, små plantor...


Nu är dammen inte så stor (det är å andra sidan inte min trädgård heller) men mitt lilla enmansprojekt tog ändå nästan hela dagen. Kroppen var hyfsat trött på kvällen när jag slängde mig på sofflocket. Trött men nöjd...

Önskar er en inspirerande vecka!
Kramar
Milla

3 kommentarer:

  1. Det blev jätte fint! Det är riktigt mysigt med en damm! :)

    SvaraRadera
  2. Åh så vackert! Det är nästan som att förlora sig i en djungel när man ser dina bilder. :)

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla