torsdag 28 april 2016

Åska och hagel...

Våren dröjer och långkallingarna har kommit fram igen. Bråda men kalla dagar att vara ute och jobba i. Frost på bilrutan på morgonen och ostadigt väder. Idag kändes det som att jag körde rakt mot helvetet när de mörka molnen tornade upp sig framför mig☺


Jag hade bara legat en liten stund och rensat ogräs när det började smattra hagel mot huvudet. Värsta åskknallen brakade till och jag fick fly in i bilen. Haglet la sig som en driva på vindrutan. Hurra för aprilväder!


En stund innan hela detta scenariot var jag inom den lilla ICA affären för att köpa ett äpple (gick ju så där bra☺) för att stilla den värsta hungern med innan lunch. Men ni vet ju hur det är! Man ska inte handla när man är hungrig...Det följde med choklad och kex (bra att ha i matlådan till andra dagar...), men inte nog med det. Väl ute i bilen hade jag visst köpt mig både en glass och en dubbelchoklad☺ Glassen försvann så klart direkt. Bara pappret låg kvar som en påminnelse om det goda. Men det var nu när jag satt där i bilen och skulade som ögonen föll på det andra gottiga som låg där. Vilken tur ibland att man har så usel karaktär. En dubbelchoklad sitter som en smäck när det haglar. Även om man mår lite illa efteråt...
Stora kramen
Milla



3 kommentarer:

  1. Man behöver lite uppmuntran och kickstarter såna där dagar! Hoppas maj börjar med sol och värme! Valborgskram till dig! /Lotta

    SvaraRadera
  2. Tänk hur det kan bli när man handlar äpplen, vips så är korgen full med en massa andra goda saker =)
    Och vilken tur att det blev lite extra så du hade något att mumsa på medan vädergudarna utkämpade en kamp utanför bilen =)
    Trevlig helg på dig!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Ja, så kan det gå! Här hittade maken ett OÖPPNAT,välfyllt påskägg i en låda förra helgen. Vi blev överlyckliga, vi var ju plötsligt så sugna på nått sött. Jag slet till mig Centern och Ploppen. Gu´, så gott!
    Förstår så väl din mumsiga stund där i bilen! Hur många chokladbitar har inte tuggats ner medan man kört hem från jobbet?! Efter att handlat både mat OCH choklad... Chokladen läggs alltid väl tillgänglig på sätet bredvid...
    Ha en fin fortsättning på maj, utan hagel!
    Lena

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla