onsdag 20 april 2016

Sol, sten och gödsel...

En helt underbar morgon bjöds vi på idag. Solen sken, det var vindstilla och lite svalt i luften. Härom dagen gick jag ut i regnet och gödslade gräsmattan med pelleterad hönsgödsel. När jag gödslar brukar jag slänga ut lite i rabatterna också. Lite gödsel och regn gör underverk☺Nu sätter det fart.



Vitlöken spirar och de vita vinbären 'Vit Holländska' är först ut bland vinbärsbuskarna och vem längtar inte efter vårens första rabarber?!





Vår framsida står och stampar. Känns aldrig som det ska bli klart☺Nu har dessutom frun i huset kommit på den briljanta idén att nya yttertrappan ska bestå av tre gamla trappsteg av sten från byggåtervinningen. Fina, över 150 cm  långa men ack så tunga...typ 350 kg styck. Nu ligger de på gatan och tittar på frun och hon tänker: Hur ska det här gå och ros i hamn? Det är ju inga stenar man slänger över axeln och enkelt lägger på plats direkt. Tål att ta sig en funderare på...Ringa en vän?


Nu visade de nyss på nyheterna att det är kyla och regn på väg. Hu då, tur att jag hade turen att få njuta av dagen idag då☺

Allt gott!
Milla


7 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag du hade. Jag hoppas på att det är skönt i eftermiddag när jag kommer hem. Jag behöver plocka i ordning ute så jag kan gödsla innan regnet kommer (?)hit.
    Ha en skön dag :)

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du hade. Jag hoppas på att det är skönt i eftermiddag när jag kommer hem. Jag behöver plocka i ordning ute så jag kan gödsla innan regnet kommer (?)hit.
    Ha en skön dag :)

    SvaraRadera
  3. Härliga soliga bilder, det växer fort nu. Förändras från dag till dag.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  4. Härliga vårbilder! Och stenarna, ja, då är det bra att ha en kusin nära som har allsköns maskiner. Men att ringa en vän går ju lika bra! Hur byggde dom pyramiderna......????
    Oh, ska det bli dåligt väder, nu när det äntligen hade börjat bli bra, jaja, det blir som det blir.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Det kommer att bli en hur snygg som helst trappa! Bra idé, och du löser säkert placeringen på nåt bra sätt :-)
    Vad är det för växt i förgrunden på andra fotot?
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Elin! Det är en vårkrage. Slår snart ut☺
      Trevlig helg!

      Radera
  6. Så härligt grönt det är och ska bli... Gräsmattan måste bli fantastisk. Jag blir snudd på arkebuserad av dem som klipper om jag gör något sånt :) Men därför berättar jag inte om allt jag gör...

    Stenarna... jo det finns en mojöng som kan hjälpa till att lyfta. Stensättare har sådana när dem lyfter tunga stenar på plats. Kommer inte ihåg vad den heter men det borde gå att hyra någonstans. Kanske inte för att få in dem men för att få dem i exakt läge.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla