torsdag 7 juli 2016

Grönt och frodigt...

Nu frodas det i pallkragarna. Efter avslutad Tusen Trädgårdar, då jag sparat för att det skulle se trevligt ut gud bevars, är det dessutom dags att börja käka av allt det goda, Nåväl, salladen har vi så klart snattat av och jordgubbarna är nästan slut. Men potatisen...höga med mycket blast. Man undrar om det är mycket snack och liten verkstad i jorden där?! Kanske aningens för bra jord i våras:-)


Men sallad har vi och mangold.


Sötfänkålen, purjolöken och rödbetorna väntas det på och sockerärtorna. De var visst en sort som blev högre än jag tänkt mig. Har fått bygga en extra klätterställning.
 Måste ha läst fel på centimeterna på påsen?! 


Det kom en liten regnskur nyss. Då passade snigeln på att ta en dusch...och smaka på persiljan:-)

Njut av grönt!
Kram Milla

4 kommentarer:

  1. Frodigt och fint och vilken dill...min växer inte alls.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Regnet behövdes som sagt men nu räcker det ett tag. Sniglarnas framfart är .......... ja du förstår det kan jag inte skriva här. Men jag har så mycket att ta av.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  3. Frodigt i pallkragarna! Min dill vill inte, varför? Köpte en liten planta och satte i pallkrage, men nej... Den ser mycket ynklig ut. Nåväl, annat tar sig. Ständig snigeljakt, här är det ff a åkersniglarna som är glupska på sallad och annat...
    Grönt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  4. Ja, jösses vad det har regnat och regnar, skyarna hänger tunga häröver idag också. Nu får det gärna hejda sig ett slag om det går bra att be om det! Du har så fint i din trädgård!
    Hej svejs

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla