måndag 27 mars 2017

Fix och gräv, del två..


Idag fortsatte fixet och trixet. Jag har grävt upp alla vårlökar (väldigt opraktiskt nu när scillan blommade så fint), lagt en stenkant för att höja upp rabatten något samt lagt på en massa ny jord. Kogödsel, barkmull, rabattjord och lite kompost. Dessutom hade jag överblivna växter från ifjol, som bara väntat på att få komma i jorden. Det blev en hel kant med kantnepetan 'Walker's Low', klätter rosor och stäppsalvia. En pion hittade jag också. Nu är de på plats så får tiden utvisa om det blev bra. Det går ju alltid att flytta...



Stenarna räckte också till en liten rabatt på andra sidan trappan. Det gjorde även nepetan och salvian. Sen hade jag en Austinros jordslagen i en pallkrage. Den hade jag glömt...passade ju bra här.


Får väl återkomma när det börjat blomma så ni får se om det blev något vettigt😊

Ha det gott!
Kram Milla

8 kommentarer:

  1. Det ser ut som att du fick en hel del gjort, en alldeles underbar dag ute i trädgården. Har putsat i rabatterna, inga större projekt än så länge. Men vad härligt att komma ut. Dina rabatter blir nog bra, och tänk att hitta en kvarglömd ros, den blir nog glad att få komma på första parkett.
    Ha en fin vecka /Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marika
      Det var inte bara en kvarglömd ros...utan tre egentligen dessutom en som fick flytta på sig😄helt galet. Men roligt att fixa nytt. Nu tar jag en del av trädgården varje kväll. Klipper ner och gödslar. Mycket nu😄
      Kram

      Radera
  2. Det är något skumt det där.. ..de bästa omgörar-idéerna kommer gärna mitt i vårlöksblomningen, åtminstone hos mig :) Ser ut att bli väldigt fint.

    Ha det gott! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl för att man är så sugen på att komma ut på "grönbete" då. Men lite knasigt att gräva upp ett hav av scilla, det måste jag erkänna.
      Allt gott! Milla

      Radera
  3. Vad fint det blir! Jag får gå förbi och titta "live" någon dag:)Jag brukar gräva upp och flytta rosor mitt i bästa blomningen, av någon anledning blir det ofta så. Det där med att vänta kan ju vara svårt.

    Kram Louise

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väldigt svårt att vänta😄Så mycket man vill ha gjort. Jag måste ut varje kväll en liten stund efter jobbet (när jag ändå är skitig🙄). Rensar en rabatt i taget😄skönt när allt är nerklippt, gödslat och fixat.
      Kom förbi bara! Hoppas det växer till sig ordentligt...
      Kram Milla

      Radera
  4. Låter som om det kommer att bli hur fint som helst! Och så snygg verandan har blivit, älskar kryssen!
    Kram Elin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt att det börjar bli färdigt! Har varit en röra. Men desto roligare att fixa till. Hoppas nu att det växer så det knakar...
      Kram Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla