torsdag 1 februari 2018

Den första februari...


Snön vräker ner i vissa delar av Sverige och vi har knappt sett en flinga på hela vintern.
Tänk vad det kan skilja. Men så är det att bo ute vid kusten i södern. Regn från England...
Fast nu hotas det med både kyla och snö till helgen och i hela nästa vecka. Usch!
Har det inte kommit innan behöver det sannerligen inte komma nu heller.


Nu gläds ju jag av allt fint som redan börjat titta upp i rabatterna. Vintergäck, julrosor och
snödroppar bland annat. Men även en förvirrad blåsippa och det känns ju faktiskt aningen tidigt. Dessutom står den i trädgårdens blåshål i norr. Stackare!


Samma sak med primulan. Denna köpte jag i en matbutik ifjol och satte ner då den
blommat över. Och se! Nu minsann! De blir så stora och fina när de planteras ut.
Jag har en till, som också står mot norr och den är tre gånger så stor.
Tror den har stått där i två år. Många gånger kanske man slänger primulor när de gjort sitt.
De ser ju så eländiga ut. Men gör inte det. Testa att plantera ut dem i rabatten.
Här är de varit gröna hela året och blommar, som sagt tidigt. Härligt!

Önskar er en fortsatt härlig torsdag!

Milla

3 kommentarer:

  1. Hej Milla!
    Blåsippa redan, det är tidigt. Primula har jag på köksbordet, tyvärr klarar den sig inte länge inomhus hos mig, men gör ett försök igen. Har skaffat både krokus, narciss och snöklocka, måste få njuta av lite vårblommor, det dröjer ett tag innan jag får se dem dem utomhus.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Är det sant?! En blåsippa redan. Jag tror jag dör... vilken lycka! ♥

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla