onsdag 21 februari 2018

West Dean Gardens...

I min jakt på snödroppar blev det ett besök i West Dean Gardens. Denna underbara trädgård ligger i södra delen av South Dawns i West Sussex. Jag har varit där tidigare på en resa vi gjorde under utbildningen. Då var det senare på året och så klart en helt annorlunda upplevelse. Men jag blev helt förälskad då. Är väldigt svag för muromgärdade engelska köksträdgårdar och fantastiska växthus. Vem är inte det! Denna gången mötte vi våren! 500 000 vårlökar var planterade i vårbacken. På gräsmattorna blommade snödroppar och krokus. Även påskliljorna hade börjat slå ut.


  
Köksträdgården är en dröm. Nu var det ju visserligen bara brun jord men känslan, mina vänner! Känslan!


Krokusmattor under fruktträden.


Fantasifulla spaljéer både mot murar och på friland.








De vackra lerklockorna står över rabarberplantorna för att driva fram tidiga rabarber.


I det här huset lagras frukt.











Full av inspiration och fågelkvitter känns det härligt att veta att våren är på väg även här hemma. Vi ska bara ta oss igenom mars först...

Kram Milla 

2 kommentarer:

  1. Hej Milla!
    Vilken fin trädgård, och så härligt att se att våren är på gång.
    Ha en fin söndag /Kram Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en underbar plats som jag verkligen kan rekommendera!
      Kram Milla

      Radera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla