torsdag 6 november 2014

Trädgårdsfärger 5 - Den lilla lila...

Ibland har jag svårt att avgöra om det är lila, rosa eller rent av drar mot blått ...När jag började att leta igenom mitt bildarkiv så misströstade jag nästan. Har jag inga lila blommor? Helt plötsligt såg det mesta rosa ut. Eller för blått. Men så! Aha, där var ju ändå något litet lila. En luktviol så klart! 


Sen den ljuvligt söta backsippan.



 Och några andra...



Hortensia


 En liten bönblomma.



Blåregn...men rätt lila tycker jag.







 Vill ni kika på mer lila varianter i trädgårdsvärlden så finns det hos Charlotta.

Ha en fortsatt skön torsdagskväll!
Milla









2 kommentarer:

  1. Så vackert och visst är det lila på min skärm. Håller med dig om att färger kan vara svårt. Många av de som kallas blå är ju i själva verket lila och svarta är ofta mörkröda, vita ibalnd ljusgula.
    Ha det så gott
    Anette

    SvaraRadera
  2. En fin samling på temat lilla lila. Färgerna varierar med ljus och med kamera och ibland undrar jag om det är fel på mina ögon... Samma blomma kan ju uppvisa nästan hela regnbågens spektrum känns det som.
    Och även om alla dina bilder är jättefina, så stannar den lilla backsippeknoppen som min favorit. Så söt och jag vill att vintern ska vara över nu i stället för börja...
    Kram Charlotta

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla