onsdag 12 februari 2014

En helt vanlig onsdag...

En helt vanlig onsdag, en dag i februari, i södra Halland och himlen är lite grå och "tradig". I rabatterna däremot är det inte grått längre. Där ignorerar men grådasket och tittar upp både här och där.


Vintergäcken är en ganska ny medlem i min trädgårdsfamilj. Nu tror ni inte att jag är klok men så är det faktiskt. Faktum är, att jag planterade en pluttig ynka planta för länge sedan men den försvann. Troligtvis stod den stackaren i vägen för ett "projekt" och fick på nöten av klumpiga trampande fötter. Kan ha varit ett altanbygge på gång om jag inte missminner mig. Men jag gav inte upp och planterade nytt som äntligen sprider sig saaakta men säkert!


Vitlök - ser fram emot den!


Julrosorna har vaknat. En individ är liten, känslig, blyg och klen, medans en annan har tänkt sätta världsrekord i knoppar. Tänk vad olika det kan vara. Precis som i vår värld... Massor av vita knoppar gömmer sig när man lyfter på bladen!


Ha en härlig vanlig onsdag och njut av livet!
Kram Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla