onsdag 28 maj 2014

Lusthuset har öppnat dörrarna...





Jag förstår inte vart tiden tar vägen?! Snart är vackra maj förbi och A och jag har inte suttit en enda kväll ute i vårt lilla lusthus och njutit. Det är, som sig bör, mest jobb för en trädgårdsmästare vid denna tiden på året. Här hinns det knappt varken njutas eller bloggas vidare värst mycket :-). Men, nu ska det bli ändring, är planen! Kvasten har yrt och spindlarna fått flytta. Fönsterna har målats och putsats, pyntet plockats fram och det viktigaste - blommor planterats. Musik till mig och en mini Tv till A och levande ljus till oss båda. 
Alla måste ju trivas...














Utanför dörren blommar rosen 'Aicha'. Hon spred en ljuvlig doft ikväll.








 

 
Nu ser vi fram emot många sköna och avkopplande stunder i sommar. Kristihimmelsfärd verkar bjuda oss på sol och vackert väder!

Njut av det!
Kram Milla



3 kommentarer:

  1. Vilket otroligt vackert och rofyllt lusthus, kan tänka mig att ni trivs där om sommarkvällarna.
    Hoppas värmen hittar tillbaka så ni kan kan njuta för fullt redan nu.
    Önskar dig en trevlig helg i lusthuset =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  2. Så mysigt och fint! Perfekt att krypa in i när kvällen blir svalare.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  3. Oooh, så mysigt det ser ut! Alla detaljer är i harmoni och jag blir sugen på nåt liknande......men var här på berget?! Och Aicha är så fin! Jag har ingen men min svärmor hade en och den var så ljuvlig. Måste nog hitta en liten bergsskreva, eller en stor, att sätta en i. Den bilden där solen strilar in i lusthuset är underbar!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla