torsdag 17 maj 2012

Gräslöksruggen...



Min gräslöksplanta som jag under flera år delat på, flyttat på och delat med mig av har äntligen fått komma till ro och blivit en stor härlig rugge. Knopparna är så fina, liknar små hasselnötter. Jag använder en hel del gräslök i matlagningen, som i såser bl a. Blommorna är dessutom, i all sin enkelhet, väldigt tjusiga att strö över (lärde en god vän mig för flera år sedan) smörgåsar eller varför inte...en sillatårta på kavringsbotten med en lila dekorationstouch. Nu blev jag nästan mat-Tina där kände jag...Fast så klart, snyggast är de ju i en stor maffig man-tager-vad-man-hittar blomsterbukett!

Trevlig helg alla!
 Snart kommer sol och värme sägs det...


2 kommentarer:

  1. Håller helt och hållet med dig! Kan det varit jag som tipsade? Jag har numera grävt ner en planta gräslök vid varje sittplats på tomten, så att fikat inte ska behöva bli utan detta goda tillbehör bara för att man glömt knipsa med sig vid kökstrappen.

    SvaraRadera
  2. Trevlig helg på dig också, härliga inlägg här på din blogg, jättefina bilder

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla