söndag 25 augusti 2013

Njut av sensommaren...

 
Söndag. Hög frisk luft. Solsken. 19 grader varmt. Lite östlig vind som rasslar i träden. Tyst i kvarteret förutom grannens lilla tös som lärt sig cykla och gör så runt, runt, runt. Fjärilar som fladdrar förbi.
Trädgården som övergått ifrån milda och ljuva färger till mustiga gula och orangea. Gräsen som svajar. Den underbara sensommaren är här!


Min favorit praktrudbeckian med det långa latinska namnet Rudbeckia fulgida var. speciosa 'Goldsturm'.
 


Pärlrönnen i den nya lilla rabatten. Kan nog bli fint om några år när den får växt till sig. Härliga höstfärger ser jag fram emot.
 
 
Lite, lite till sen är vindruvorna i växthuset mogna. Det är sorten 'Einset'. "En dessertdruva med unik jordgubbsarom", står det på etiketten. Jaha ja, söta och goda är de i alla fall. Men jordgubb...kanske, om man är en finsmakare så. Jag ska bara mumsa jag. Nu när det efter tre år äntligen hänger klasar ner ifrån taket precis så där som jag drömde om när jag planterade den.
Njuta av känslan ska jag i alla fall!


Rosenflockeln, Eupatorium purpureum, är fjärilarnas och insekternas favorit
.

Hoppas ni har en riktigt härlig söndag! Sommaren har ju fortfarande mycket att erbjuda av färg, grönska och skörd. Så njut, njut, njut!
 
Kram
Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla