söndag 15 juni 2014

En nybakad student...


Ber om ursäkt för det klena bloggandet under veckan som gått men hoppas på viss förståelse då vi haft studentfirande och därmed mycket ståhej. Det har dukats, lagats mat, knåpats studentskylt (för ett otränat öga...det ska förställa en kamera, inte en tårta...), städats och däremellan planterats perenner, buskar och träd hos trevliga kunder. Så, äntligen var det vår lilla glada Saras tur att ta studenten. Fredagen bjöd (inledningsvis...) på strålande sol och vi trängdes med många nära och kära på Sturegymnasiets innergård i Halmstad inför elevernas utspring. Denna skolan hyser ungdomar där de estetiska intressena ljuder i korridorerna. Musik-, dans-, drama- och fotoklasser. Saras inriktning har varit just foto och hon har under åren varit sin mor behjälplig med många redigeringstips till bloggen. Aningens trött på mig ibland och har tyckt att det är väl bara att klicka sig fram och testa! Jo, jo det är ju lätt för en ung och oförstörd hjärna att säga. Några små tips har dock fastnat, vilket jag är väldigt tacksam för. Tack Sara för ditt tålamod! Du ska veta att jag sträckt lite malligt på mig de gånger du berömt mig för en hyfsat lyckad bild och sagt -"Åhh mamma vad fin!" eftersom jag vet att du bara säger det om du menar det... Vid mindre lyckade tillfällen låter det annars bara - "Den var ju fin...". Grattis Sara och lycka till i framtiden! Det blir jobbigt för mig den dagen du flyttar hemifrån, då har jag ingen att fråga!



En lyckad skiva med fantastisk släkt, många goda vänner och en 2,5 meter lång tårta senare (tack syrror och kussar för den) vilade jag i eftermiddags ut i solen på altanen. Det var så skööönt! Enda sällskapet var några måsar, lite humlesurr och ljuvlig rosendoft.





Imorgon, ny vecka, friska takter och fler blogginlägg! Ska bara slappa lite till...

Kram från den trötta men dock ömma modern
Milla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla