måndag 1 september 2014

En gammal stol...

Vid besöket på "Den stora Trädgårdsfesten" i Helsingborg kom jag över ett gäng billiga taklökar. Min plan var att fixa till en gammal stol och piffa upp entrén hemma. 
Ikväll blev det så fix och trix.


Jag tog bort den gamla sitsen och spikade fast säckväv och markduk. Sen fyllde jag med jord, murgröna, plättar i luften, mina taklökar och silvergrå växter, som jag inte vet vad de heter.




På Sofiero köpte jag även de här små staketbitarna i rostigt järn. Passade fint framför mitt lilla kryddland. 


Nu är det höstfint i rabatt och utanför ytterdörren. Tänk vad lite piff kan göra en nöjd och glad😊

Må så gott mina vänner!
Milla

4 kommentarer:

  1. Vad häftigt att plantera i en stol och snyggt med det rostfria järnet, kram Suss

    SvaraRadera
  2. Åh, vilken härlig stol det blev!!!
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Så otroligt fin stolen blev efter din makeover! Och det fina rostiga staketet hade passat perfekt hemma hos mig...om du tröttnar på det så kan jag offra mig:-)

    SvaraRadera
  4. Vilken stol! Åh så fina stöd, dom missade jag.. Jag var där på söndagen då det regnade som mest.. ;)
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla