söndag 28 september 2014

Söndagsutflykt...












Så här, förstår ni, ser det ut i bagaget på bilen när man varit på söndagsutflykt med bästisen. På andra sidan åsen, i Ängelholm, ligger Hedentorps plantskola. Målet för vår tripp. Vi skulle bara titta...Gick ju bra när det visade sig att det var halva priset på både det ena och det andra.



















Rosor, många olika sorters bambu, buskar, perenner och träd.
Ljung och höstblommor så klart. Eller varför inte en buddha? Jag hittade ett träd! En lönn, 'Hot Wings'. Fantastiskt nöjd med det inköpet och hoppas och tror att det blir riktigt snyggt hemma i trädgården, Har planterat ikväll men hann inte klart. En trädplantering på den valde platsen drog med sig att jag fick gräva upp och flytta runt stora perenner. Tog betydligt längre tid än jag tänkt mig. Dessutom är det ju så oerhört kul att fixa och plantera så man lätt glömmer både tid och rum. Fick därför lämna allt i en enda röra då det plötsligt var så dunkelt, att jag inte såg vad jag höll på med. Klockan halv åtta! Så deppigt! Mörkrets tid är här...Foton kommer, när jag är färdig, om någon skulle ha intresse av att se resultatet.



I några plastbackar låg det begagnade lerkrukor, vilka såldes till en väldigt billig peng. Det kan 
vara snyggt att dekorera med tänkte jag och såg framför mig en sån där krukställning, ni vet, där man hänger upp krukor på pinnar...


Ja, en sådan här! Fast betydligt mindre. Undrar var jag hittar en sådan?
Nu har jag i alla fall krukor...typ femtio:-)



Det kändes utmärkt att slå sig ner i caféet med morotskaka och kaffe. Supergott!


Bästisen, det är ju min Annika det! Här fångad mitt i trädletandet.

Ha en riktigt härlig vecka mina vänner. Jag ska försöka gräva färdigt det som påbörjats.
Vem vet var det slutar? Där var visst någon ros och perenn i bagaget också...

Kram Milla




3 kommentarer:

  1. Hej!! Tack söta du, för en utflykt som bara du och jag förstår oss på....., fortfarande imponerad över våra 3 timmar....
    Stor kram
    Annika

    SvaraRadera
  2. Jag ska bara titta, har jag också sagt många gånger. Det funkar nog bara om man lämnar plånboken hemma =)
    Ser fram emot att få se resultatet när du har grävt färdigt.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  3. Jo du, det där känner jag igen alltför väl. Men tänk så fint det blir när allt är planterat i rabatterna, och så mycket glädje det ger många år framåt. Verkar vara ett härligt ställe ni varit på/ Kram Titti

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla