tisdag 16 september 2014

Utelåst bland blommor och blader...

I eftermiddags blev jag utelåst. Så opraktiskt! Husnycklarna la jag väldigt elegant bak i bilen när jag skulle lyfta ut dunken och fylla på bensin i gräsklipparen. Sen stängde jag luckan och började klippa. Då ser jag efter en stund bilen försvinna runt gathörnet...med dottern vid ratten. Visst katten! Hon skulle ju iväg. Försent insåg jag att även nycklarna for iväg. Extra nyckeln hade tydligen också fått ben! Ingen hörde mina desperata ringsökningar på mobilen så jag fick helt enkelt fördriva tiden på bästa sätt i trädgården. Vattnade, klippte gräset, käkade hallon och tomater. Vilade en stund i lusthuset. När jag satt där och tittade ut i trädgården tänkte jag att det är ju faktiskt mycket som fortfarande blommar.  Tur att jag hade mobilen i fickan så jag kunde fota lite. 




Bl a skuggliljor, trumpetklematis, dvärgklocka, olika hortensior, vaxklocka, pipört,  kärleksört, sköldpaddsört, lavendel, rudbeckior, nävor och rosor...


















Oj, nu blev det lite många bilder. Men jag hade ju som sagt mycket tid att slå ihjäl. Sen var det i ärlighetens namn riktigt skönt att strosa runt i trädgården i lugn och ro. Njuta av solen, värmen, dofterna och blomningen. Fast det är klart...ett utedass hade ju inte varit så dumt och jag var rätt tacksam när sonen uppenbarade sig på uppfarten med ett stort leende. "Har du inga nycklar??!"

Kraaaam på er!
Milla


7 kommentarer:

  1. Tur i oturen att du blev utelåst, så fick vi se alla fina bilder! Ser att din klematis blommar nu, min håller precis på att slå ut för första gången, jag har en "Purple Princess" och jag längtar att få se den blomma. Ha det så gott/ Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Titti😊 Men visst är den underbar! Min heter 'Cote d'Azur'.
      Kram Milla

      Radera
  2. Annars ska ju det där man vill göra på utedasset vara förskräckligt bra för våra kära växter. Och rådjursavskräckande. Tänk på det nästa gång nycklarna far iväg....;)

    SvaraRadera
  3. Tur i oturen att du fick njuta av allt fint i lugn och ro, ibland blir det bra när det blir fel.
    Ha de gott
    Kram
    Madde

    SvaraRadera
  4. Vilken tur (både för dig och oss) att det var en sådan fin dag och att du hade mobilen i vart fall! Kul att det finns en och annan som blommar en extra gång denna härliga sensommar/höst! Tack för din kommentar hos mig! Kul att hitta hit! Kommer tillbaks! Ha det gott! :) Mia

    SvaraRadera
  5. Det var väl använd tid, för det blev ju mycket blombilder.

    SvaraRadera
  6. Hahaha!!! Är det någon trädgård man ska vara utelåst i, så är det ju din!!! Ser ljuvligt ut!! Ligger extranyckeln på plats nu...!?
    Kram på dej!
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla