torsdag 2 oktober 2014

Tillsammans...


"Själv é bäste dräng" är i många fall mitt motto. Låter kanske lite trångsynt men ibland är det faktiskt så. Ska jag få något gjort i t ex trädgården får jag göra det själv då intresset från övriga familjemedlemmar är aningens begränsat. Detta innebär då allt ifrån att gräva, klättra, flytta, lägga, snickra, plantera, klippa, mura, köra och bygga. Med andra ord har jag blivit en rätt bra dräng på min lilla plätt här på jorden. Däremot blir jag oerhört tacksam när mina kolleger vill hjälpa mig vid större jobb ute hos kunder. Då lever jag gärna efter mottot "Tillsammans är vi starka, dubbelt så bra och har roligare!" (Jodå, man får ha roligt på jobbet...). För tänk så mycket lättare det är att göra saker ihop. Att klippa en lååång thujahäck i regn en hel dag är inte så jobbigt när det finns någon att snacka och skratta med under dagen. Och framför allt skifta arbetsuppgifter med. Tack Ellan för det samarbetet:-) även om vi såg ut som två dränkta katter efteråt.


Ett typiskt "Själv é bäste dräng" jobb :-) Men härligt och jag gör som jag vill...


Upp och klättra i och klippa lite högre träd är ett perfekt "Tillsammans är vi starka!" jobb. Även ur säkerhetsaspekt... Häromdagen hjälptes Annika och jag åt att peka nere från marken på vad som skulle klippas bort och inte (samt höll i stegen när det behövdes). Perfekt! Dessutom slipper man hoppa som en järka upp och ner på stegen för att själv titta. 


Sen var det ju det där med trädplanteringen härom dagen. Jag lovade ju en bild på den. Nu hjälpte det föga eftersom jag visst typiskt nog glömt att fota innan grävandet. Smart! Men här är ett från tidig sommar, som jag lyckades skrapa fram och ett nu mitt i hösten. (Ni ser planteringspinnen i alla fall.) Gör troligtvis ingen klokare och jag får nog be om att få återkomma i fallet till nästa år...


Må så gott vänner och glöm inte:
"Tillsammans är vi starka!"
även om det ibland kan vara bra att vara sin "egen lille dräng"...

Kram Milla



1 kommentar:

  1. Bra sammanfattat! Barnen tittade på mig för flera år sedan och sa - men mamma trädgården är DIN hobby punkt. Visst får jag lite hjälp med gräsklippning och krukbärande men för övrigt själv. Att ha nån att klippa träd med är guld värt. Den lilla dammbilden var förföriskt lockande... ..just nu hoppar jag jämfota över den lilla gropen som skulle kunna...

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla