måndag 21 januari 2013

Då var det beställt...

Så var den då ivägskickad. Årets fröbeställning. Blev några perenner, eller vad sägs om bl a höstvädd och aklejruta? Tomater samköper jag med "kusinen från landet". På så vis får vi ju prova flera sorter. Sallat måste man ha. Även om barnen är måttligt roade över att behöva äta den. Stadsungar! Förra året råkade en pytteliten snigel med sitt lilla hus följa med ner i salladskålen (jag lovar att jag hade sköljt noga!). Familjen höll fullkomligt på att avlida när de såg den. Resten av sommaren tittade de skeptiskt varje gång det vankades gröna blad på matbordet. Nåväl, jag gör ett nytt försök...Ett nytt försök ska jag även göra med en ny sorts morot, som inte är lika känslig mot morotsflugor. Jag vet inte jag, men det kan väl vara värt att prova. Rödbetor och sockerärtor stod det visst också på listan när jag tryckte på beställnings knappen. Nu ska det bara inhandlas ny fin jord, sen är jag redo. Ja ni hör ju! Årets sådd kommer att bli den bästa ever.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla