torsdag 17 januari 2013

En vintermorgon vid havet...

             








I gnistrande snö, tidig januarisol och bitande kyla tog jag en tur ut till mitt Mellbystrand igår morse. Det glittrade i vasstråna. Helt underbart!
Även om jag bor inne i Laholm idag och trivs alldeles utmärkt där så är det ändå något speciellt med att vara uppvuxen ute vid havet. En slags frihetskänsla som jag har svårt att hitta någon annanstans. Därför måste jag ta en tur dit ibland för att få uppleva den. Denna morgonen var det helt vindstill och bara ett svagt kluckande hördes nere ifrån strandkanten. Dimman låg ganska tät ut över vattnet och man kunde precis skönja Båstad vid foten av Hallandsåsen. 





Det kändes avlägset till sommarens lata dagar med sand mellan tårna och svalkande dopp i böljan den blå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla