onsdag 17 juli 2013

Fårets Dag...

Söndagen som passerade gick i våra ulliga kompisars tecken. Det var nämligen Fårets Dag vid hembygdsparken i Boarp, Båstad. Då min kusin på landet (med alla fåren, ni vet, som jag berättat om i tidigare inlägg) är engagerad i Skånes Fårintressenter Nordväst var hon så klart med och stod för fiolerna. Hon hade även lockat med mig och min bästis Annika. Vi ställde ut med våra företag och sålde lite smått och gott ifrån Annikas butik "Drömmar". Såsom tvålar...

 
te och oljor...
 
 
samt trädgårdsprylar och växter.
 
 
Det är mycket fix innan allt är i ordningställt.
 
 
Fast det är jäkligt roligt att vara marknadsknalle!
 
 
Men...hur var det nu med de ulliga, som egentligen var dagens huvudattraktion? Jodå, det bäade friskt omkring oss. Grå, bruna och vita i alla möjliga raser.
 
 
Gamla och unga.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Fast hur söta fåren än var så måste jag ändå erkänna att min favorit alla kategorier denna dag var alpackan. Så söt, så söt men med den märkligaste kropp, som gör att den nästan liknar ett fantasidjur:-)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
En trygg gammal trotjänare fanns också på plats och drog runt besökare i en vagn. Det var en riktig Emil häst.
Undras om han hette Lukas?
 
Milla
 

1 kommentar:

  1. Ohh , så fina bilder! Tack för en härlig dag, vännen, trots kylan.... Kram o ha en fin helg!
    Annika

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla