torsdag 25 juli 2013

Sommarkväll på stranden...


De fantastiska kvällarna som man kan tillbringa nere vid havet är vanligtvis ganska lätträknade under en sommar. Men den sista veckan har varit fylld av just sådana - underbara, varma och sagolikt sköna. Då gäller det verkligen att passa på...

 Kvällsmat i all enkelhet nere vid vår lilla dynstuga med hela familjen samlad. Härligt!

Flera passade på att ta sig ett kvällsdopp i böljan den blå. Badtemperatur? Öhh, 21-22 grader och  alldeles "lagom" varmt ansåg somliga. Jag tillhörde inte den tappra skalan...

Vresrosorna breder ut sig bland dynerna.

Strandrågen vajade i kvällsbrisen.

Intill stugan upptäckte jag att det växte en massa röda härliga körsbär.


Ingen skulle märka om jag plockade några liter med hem...


De blev till tre flaskor av min absoluta favoritsaft som när den kokas med kärnorna ger en liten touch av mandel. En riktig sommarsaft och när den plockas fram i vinter kommer den att ta mig tillbaka till den där underbara och varma kvällen vid havet!

Må så gott!
Kram
Milla





2 kommentarer:

  1. Härliga bilder, Rose-Marie

    SvaraRadera
  2. Jag hade varit glad om vi haft 21-22 grader i vattnet. Tror det var 17-18 när vi skulle doppa oss och DET var inte så gott, hihi.
    Körsbär har vi, eller rättare hade vi, runt husvagnen. Men tyvärr hinner man inte plocka några för fåglarna är där och äter upp vartenda ett. Inte klokt vad snabbt det går!
    Hoppas du har en fortsatt fin lördag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera

Tack för att du tittar in! Alla hälsningar gör mig jätte glad!
Kram Milla